Потребителите на настолни компютри отдавна са свикнали да питат за всичко Google и в това отношение търсачката категорично държи първенството по популярност. Бихме си помислили обаче, че при мобилните потребители играчите не са твърдо установени и дяловете не са разпределени, но според информация на Nielsen Mobile компанията е лидер и в мобилното търсене. Цели 61% от пазара на мобилно търсене заемат Google, а на второ и трето място са Yahoo! и MSN съответно с по 18% и 5%. Разликата определено е впечатляваща, но още по-впечатляваща става, като разгледаме някои особености на пазара за мобилни устройства. Въпреки че Microsoft далеч не са лидери сред мобилните операционни системи, има много смартфони, които работят с Windows Mobile, което значи, че потребителите разполагат с възможност за търсене чрез MSN и Live Search директно от основния екран на телефона си. Въпреки това MSN е едва на трето място в класирането, и то само с 5%. Обяснението, разбира се, е, че много хора подменят основните си браузери с Opera Mobile, който е сред най-разпространените мобилни браузери, а той пък предлага директно търсене в Yahoo!, което пък обяснява може би второто им място. Въпреки това се оказва, че 44% от потребителите на Google Mobile и около 40% от потребителите на Yahoo! смятат, че има какво да се желае, за да се подобрят мобилните услуги на двете търсачки. А вие коя мобилна търсачка ползвате през телефона си?
Wednesday, June 18, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



No comments:
Post a Comment